beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

The Remmington's~ kap.1

Av Becca - 18 september 2014 20:02

Hey! Här är första kapitlet ur "The Remmington's"  och snälla snälla snälla lämna en kommentar! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

'Game over'

Står det med röda stora bokstäver tvärs över den nya TV skärmen.

"Men dra åt helvete då!!" Vrålar jag åt TV:n och släpper Playstation kontrollen som med ett slamrande läte träffar golvet.

Precis då ringer min telefon och jag reser mig för att svara.

"Hej Baby!" Tjuter personen från andra änden och fnittrar.

"Hej Alexa..." mumlar jag surt och sätter mig på en av mammas svindyra kökstolar klädd i läder.

"Chloe Colburn! Vi kommer om en timma för att hämta upp dig till festen!" Säger min bästa kompis och jag suckar tungt innan jag sparkar till bordet.

"Men jag vill ju in-"

Alexa lägger på och jag vet att jag kommer gå på den där festen, vare sig jag vill eller inte.

Argt öppnar jag kylskåpet och roffar åt mig en flaska vin och två stark öl.

Efter en halvtimmas provning av klänningar bestämmer jag mig för en svart klänning som går till halva låren och kramar mjukt om mina kurvor, ärmarna är i svart spets

Jag bestämmer mig för en mjuk sotning på ögonen och ett rött läppstift som matchar mitt hår.

Precis när jag är klar med att platta håret öppnas dörren och Alexa ramlar in.

"Åh! Du är så sjukt sexig i den där klänningen!!" Skriker hon och kramar om mig.

Jag kastar en snabb blick mot spegeln innan jag hugger flaskorna och följer med Alexa ut till bilen där hennes pojkvän väntar.

Mitt röda hår ramlar ut över mina axlar och slutar vid min midja. Mina mandel bruna ögon som är sotade med en svart ögonskugga och läpparna knallröda. Mina kinder är mjukt rosa och skrimmande och min lilla näsa svagt solbränd. 

Även fast Alexa har högklackade skor och jag platta converse så är jag en decimeter längre än henne. 

Alexa är klädd i en marinblå klänning som knappt går över hennes rumpa och det blonda håret uppsatt i en luftig och helt underbar hästsvans. 

Till skillnad från Alexa är jag lång och smal med liten rumpa och någorlunda stora bröst. 

Alexas urringing är lika uppfylld som alltid och klänningen kramar om hennes korta och kurviga kropp. Jag är så sjukt avundsjuk på henne. Alexa har allt jag inte har. Visserligen jobbar jag halv tid som underkläds-modell men jag skulle ändå kunna byta med Alexa.

Hennes killes fula Volvo är som alltid full med folk och flaskor. 

Hur kunde hon falla för en sån finnig och ful jävel som han?! 

Dörren flyger upp och jag tittar in i den överfulla bilen.

Aldrig att jag sätter mig där! 

Alexa klämde oberört in sig bland alla kroppar medans jag äcklad stod kvar.

Precis när jag skulle vända om för att ta min älskade Valiant så greppar två händer tag i mig och drar ner mig i dess knä, påsen med flaskorna glider ur mina fingrar och folk dyker förtjust ner i den och öppnar flaskorna.

Det luktar svett, öl och jag kan knappt andas på grund av all rök.

 Två starka händer är lindad runt mig och jag kunde känna hur svettig han var.

Jag stirrade ner på armarna och ser tatueringarna som slingrar sig upp för de vältranade armarna. Panik väller upp inom mig och jag försöker ta mig ur greppet men jag sitter fast.

Nej nej nej!! 

Jag sitter i mitt ex Rasmus knä.

Det hade alltid varit jag och Rasmus. Chloe och Rasmus. Det var så det var.

Ingen kille vågade ge sig på mig, om dom nu inte ville bli av med armen.

Och ingen tjej gav sig på Rasmus. 

Tills för två månader sen när jag tog modet till mig och dumpade honom på fläcken på en fest.

"Har du saknat mig baby?" Viskar han hest i mitt öra med läpparna farligt nära.

Den rösten. Som jag en gång älskade men nu lärt mig att hata. 

"I helvete heller" morrar jag surt tillbaka och Rasmus skrattar roat.

"Thats my girl.." viskar han och kysser mig på halsen.

Äcklad drog jag mig tillbaka, jag hatar honom verkligen. Vi hade något fint en gång i tiden men det är helt över.

Tjejen i knät på honom brevid oss fnittrar åt oss och hinkar i sig det sista av sin öl. Surt stirrar jag på henne och hennes fula kille som röker på en cigarett. Med en suck vrider jag på huvudet och stirrar ut genom fönstret och tittar på när Umeås gator flimmrar förbi utanför fönstret. 

"Vars är festen?" Frågar jag tjejen brevid.

"Ålidhem, vars annars?" Fnittrar hon irreterande.

"Teg kanske..." Morrar jag och tar bort Rasmus händer.

"Dit ska vi nästa vecka!" Ler hon.

Fest igen?! På Teg? Nästa vecka?

Jag kanske slipper undan...

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kram på er! PS. Det utspelar sig i Umeå, en stad i norrland! Ni går la googla ; D D.S

Lämna en kommentar! 


 
 
Ingen bild

Amanda

23 september 2014 20:54

Super! I want moore! NUUU! Mer mer meeeer!

När kommer nästa del?
Jag tyckte den var superduper bra =)
Du skriver jättebra gumman!

Kram

Becca

23 september 2014 21:30

Haha tack!
Är hemskt ledsen för det där endast ett första utkast och INTE en klar 'produkt'. Alltså inte redigerat och då bara bajs, jar redan hunnit redigera det där kapitlet två gånger.

Men om du fortfarande vill kan jag lägga ut Kapitel 2? Har nämligen 14 Kapitel klara (oredigerade dock) hehee ; D

TACK! har varit sjukt nervös

 
Ingen bild

Amanda

24 september 2014 16:30

Väntar med spänning på nästa del :D och nästa... och nästa...

Syster hälsar till dig att den verkar skitbra oxå :D

Becca

24 september 2014 17:46

Den kommer om några minuter!!

Tack Caitie!! Har hon läst den?! NU BLIR JAG NERVÖÖÖS!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards